Ana içeriğe atla

GÜNEŞ VE GÜNEŞLENME İLE İLGİLİ DOĞRU BİLDİĞİMİZ YANLIŞLAR


Güneşlenmek,bronzlaşmak çoğumuzun sevdiği bir şey.Ama gel gelelim bu konu hakkında bize doğru görünen alışılagelmiş çok fazla yanlış var.Araştırana dek bende yapıyordum ama sonrasında kendime ve cildime ne büyük kötülükler ettiğimi farkettim ve sizler içinde böyle bir yazı hazırlamak istedim.



*Sadece güneş koruyucu krem yeterlidir.

En büyük yanlışlardan biri kullandığımız krem 50 faktör ise tüm zararlı ışınlardan korunuyoruz yanılgısı.Güneş koruyucuları Ultraviyole B ışınlarından korunmamızı sağlıyor ancak bu yeterli değil.Krem alırken dikkat etmemiz gereken UVA korumasını da barındırıyor olmasıdır.Ancak hiç bir koruyucu ürün zararlı ışınlardan %100 korumuyor bizi.Bunun için şapka,şemsiye gibi ürünlerden de yardım almamız gerekiyor.En önemlisi 11.00-16.00 saatleri arasında güneşe direkt olarak çıkmamamız gerekiyor.


*Tek bir krem alıp tüm vücuda/cilde uygulamak.

Özellikle akneye ve sivilceye meğilli kişiler cildine sürdüğü ürünü vücuduna sürmemelidir.Kremlerin içerisinde bulunan alkol miktarı tahrişe iritasyona sebep olabiliyor.Yani kuru bir cildiniz var ise krem,yağlı bir cildiniz var ise su bazlı ürünler ile cildinizi daha özenli bir şekilde korumalısınız.

*Şemsiye altında güneşten korunuyorum yanmıyorum.

'Gölgedeyim ben ne gerek var canım krem sürmeme' bu sözleri çok fazla duymuşuzdur sanırım.Gölge dediğimiz şey sadece tepemizde ki güneşe direkt olarak maruz kalmamak.Ama yerdeki kum tanesinden bile yansıyarak güneş bize gelebilir.Kapalı ortamlarda çalışanlar haricinde evde olsanız dahi pencereden perdeden bulutların arasından bir şekilde güneş sizi görebiliyor :)




*Güneş kremlerini bitene kadar kullanmak.

Yazdan yaza kullanıyorum daha içinde çok var neden bozulsun öylece duruyor işte canım.Bu sözleri de çok duyduk değil mi? Zaten savunmada bile hata var. ''Yazdan yaza kullanmak''
Güneş kremleri yazlıkları çıkardığımız o baza altındaki dolabımızın arka tarafındaki kıyafetlerin arasında olması gereken bir ürün değil ne yazık ki hala bunu benimseyemedik.Yaz kış güneş kremini kullanmamız gerekiyor.
Hadi bunu geçtim o kreminde bir son kullanma tarihi var.Açılmamış bile olsa 3 yıl.Açıldıktan sonra 1 yıl içinde tüketilmesi gerekiyor.




*Sadece cilde ve vücuda güneş kremi sürmek

Kaçımız güneşlenirken dudaklarımıza ona özel bir ürün kullanıyoruz?
Mesela ben araştırana ve öğrenene dek kullanmıyordum.Koruma faktörü içeren bir lip balm ile dudaklarınızı korumayı ihmal etmeyin.
Pekiiii... Yaşlanmayı en çok nerde farkederiz? Bacaklar?Kollar?
ELLER!
Vücudunuzu yüzünüzü koruduktan sonra elde kalanla ellerimizi ovuşturmak ellerimizi güneşten korumak değil malesef..
Güneşe uzun süre korumasız mağruz kalmak cildi yaşlandırır ve eller ilk yaşlanma belirtisinin görüldüğü yerdir.Ellerimizi korumayı unutmayalım

*Güneş kremini günde bir kere sürüp korunma beklemek.

Yukarıda bahsettiğim zararlı saat aralıklarında dışarda bulunmanız gerekiyor ise 2 saatte 1 güneş kreminizi yenilemeniz gerekiyor.Ayrıca denize/havuza girdiyseniz suya dayanıklı bile olsa kreminizi tekrar ve tekrar yenilemeyi ihmal etmeyin.

Bronzlaşmak güzel tatlı evet ama o kadar da yararlı değil bu güneş.Evet vitaminleri alıyoruz evet gerekiyor ama bu sabahtan akşama kadar 1 kere güneş kremi sürüp saatlerce tavuk gibi altında kendinizi pişirmek hatta zarar vermek anlamına gelmiyor.

Cilt kanserine kadar giden boyutta hasarlar bırakabiliyor ne yazık ki.

Son olarak yazımı 28 yıl boyunca tır şoförlüğü yapan ve yüzünün bir tarafı sürekli güneşe mağruz kalan bir amcamız ile bitirmek istiyorum.Belki bu fotoğraf yukarıdaki her şeyi özetler.



Mutlu ve Bakımlı Günler :)

Yorumlar

  1. Çok faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler 👍

    www.tembelprenses.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman ayırıp okuduğunuz ve beğendiğiniz için ben teşekkür ederim

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

CITY COLOR SMOKE FAR PALETİ

Uzuunn bir aradan sonra herkese yeniden Merhaba :) Blog yazmaya kısa bir ara vermiştim.Sebebinden ise kısaca bahsedecek olursam emek vererek ortaya koyduğumuz bir şey var ve bunun yeteri kadar değer görmediğini düşünmemdi.Hala öyle düşünüyorum ama bu düşünceye körü körüne bağlanıp sevdiğim şeyden uzaklaşmak istemediğim için yeniden yazmayı deniyorum.Şu yazıyı girmek için bile haftalarca düşündüm belki.. Her neyse bir yerden tekrar başlamak gerek değil mi? Öyleyse hadi! :) Gratiste ilk defa gözüme çarpan Cıty Color markasına ait bir far paleti bugünkü konuğumuz.Daha önceden böyle bir marka vardı da ben mi görmedim bilmiyorum.Ama herhangi bir stand ayrılmamıştı.Kasa yanında duruyordu.2 çeşit renk seçeneği var.Diğeri Nude rengi.Geçen indirimlerden birinde denk gelip çok ucuz bir fiyata almıştım.Aslında bu kadar ucuz olunca fiyatı pigmentasyon açısından çok bir şey beklemiyordum.Peki nasıllar iyi mi kötü mü? Bu sorunun cevabını beni instagram dan takip edip bu yazımı okumuş olanlar

Golden Rose Velvet Matte Lipstick

Merhaba Makyajı mızın olmazsa olmaz dokunuşu ten rengimize ve mevsimine uygun güzel bir ruj değil mi? Her kadının içinde bir yerlerde ruj aşkı vardır.Özellikle biz makyaj severler bu konuda biraz fazla doyumsuzuz. Erkeklere sorsak bunların hepsi aynı renk der ama bizim için asla.Tonları farklı bir kere onların! :) Bugün bahsedeceğim marka Golden Rose markasının göz bebeği Velvet Matte serisinin rujları. Markayı eskiden beri beğeniyordum ama bence bu rujlarla patlama yarattılar.Sevmeyen görmedim ben. Seride 27 renk bulunuyor.Esmer,beyaz tenli,kumral,buğday tenli yani hepimizi düşünmüşler.Baya geniş bir renk skalası var.Mat bitişli olması zaten gönülleri fetheden noktası.Hani bazı mat bitişli rujlar olur sürmek için ne çileler çekeriz o tebeşir kıvamındaki ruj denilen şeyi sürmek için çok uğraşırız bir de üstüne dudakları kurutur. Heh ! Bu hiç.öyle değil.Değil kurutmak içerisindeki E vitamini sayesinde dudakları besliyor.Üstüne üstlük PARABEN bulundurmuyor.Keşke bu kadar güzel bir

Rituel De Beaute Diş Temizlemeye Yardımcı Mendil

Merhaba :) Önceki paylaşımım da Rituel de beaute den gelen ürünleri tek tek paylaşacağımı yazmıştım.Bugün de diş temizlemeye yardımcı mendile bakalım istedim.