Ana içeriğe atla

CİLTTEKİ GÖZENEK PROBLEMİ


Herkese uzun bir aradan sonra merhaba :)
Günün hangi saatinde bu yazıya denk geldiysen günaydın,mutlu günler,iyi akşamlar veya iyi geceler.

Blog yazmayı bırakmıştım.Ancak dün instagram sayfama gözenek problemleri ile ilgili bir yazı yazacakken farkettim ki daha fazla yazmama müsaade etmiyor :)Orada bir karakter sınırlaması var.Bu yüzden istediğim her şeyi ya yazamayacaktım ya da buraya yazacaktım.

Blog okumayı pek sevmeyen bir kesim var.Ancak en kalıcı yazılar blog da bulunuyor.Ürün yorumları olsun bir konu hakkında fikirler olsun.İnstagram da paylaştığınız şeyler bir süre sonra aşağılarda yok olup gidiyor.
Ben de kısa bir geri dönüş evresindeyim.Aslında yazı yazmayı çok ama çok seviyorum ama daha çok sevdiğim şey yazdıklarımın sizlere ulaşması ve fayda sağlaması.Umarım bu sefer kalıcı olurum ve burada da fayda sağlarım .

Gelelim asıl konumuza gözeneklere .

                                 



Öncelikle gözenek nedir? bundan başlayalım. Kollajen azaldıkça ciltte sarkmalar başlar ve yaş ilerledikçe bu gözenekler daha da genişler.Peki kollajen nedir?
Tutkal anlamına gelen Yunanca 'kolla'dan türetilmiş bir kelime.Vücutta en sık ciltte bulunur.Deriye kuvvet ve yapı verir ölü cilt hücrelerinin değiştirilmesinde rol oynar.Yağlı bir cilt gözeneklerin tıkanmasına neden olur. Bu tıkanmış gözenekler içerideki kiri yağı dışarı atmaya çalışırken ister istemez deri genişler ve gözenek oluşur. 

Aslında gözenek hepimizde var ama sıkıntı yaratan genişlemiş
olmaları..
  Gözenek oluşumuna bir çok şey sebep olabilir. Hormonsal faktörler,cildin tam olarak temizlenmemesi, hava kirliliği, kapalı ortamda sürekli bulunmak, az su tüketimi ve aşırı güneşe maruz kalmak.Özellikle yanak ve burun etrafında belirgin bir şekilde bulunan bu gözenekleri aslında %100 geçirmek için bir şey var mı bende bilmiyorum. Ben sadece azaltmaya yönelik bilgiler verebilirim. Paylaşacaklarim herkesin cilt tipi ile uyumlu olmayabilir ben bir uzman veya dermatolog değilim :)

Gelelim ben neler yapıyorum kısmına. Açıkçası gözenekler için özel olarak uyguladigim birsey yok. Sadece çok gerekli olmadıkça ten ürünü kullanmamaya çalışıyorum. Sadece bir kapatıcı ile günü kurtarıyorum.
Yaptıysam da gerçekten iyi bir temizleme rutini uyguluyorum. Sen bloggersin nasıl makyaj az yaparsın diyenler olmuştu ben makyajin saatler boyu cilde neler yapacağını bildiğim için sadece fotoğraf
çekerken o kadar ürün birlikte kullanıyorum.Günümüzde güzellik yargısı o kadar farklı ki sanki herkes fondoten sürmeli onu da almalı bunuda takmalı gibi bir duruma geldik.
Hayır arkadaşlar SİZ NASIL MUTLUYSANIZ DOĞRU OLAN O!
Sen o fondoteni sırf arkadaşların çok ısrar etti diye alırsın.Sonra her gün sürmeye başlarsın.Sonra okuldan yorgun argın gelir bir de vize haftasıysa eyvah! o makyajı çıkarmadan uyursun. Sonrada benim gözeneklerim çok genişledi :(
Çağır bakalım o fondoteni sana aldıran arkadaşını.Başkalarına iyi gözükmek için değil kendiniz için bir şeyler  yapın. Eğer kapatılacak bir şey yoksa kapatmayın leke,çil sivilce herkeste var.Hatta eskiden kapatılmaya çalışılan çil moda bile oldu :)Konumuzdan çok sapmadan devam..

Haftada 1 kez muhakkak buhar banyosu hazırlıyorum.Hazırlıyorum dediğime bakmayın kettle da suyu kaynatıp kapağını açıp yüzümü yakmayacak şekilde buhara karşı birkaç dakika bekliyorum. Gittigidiyor da buhar makinesi adı altında 269 tl ye satılan şeyi gördükten sonra kapitalizmin dibi diyorum! :)))
Şok bim gibi yerlere de geliyor öyle makineler daha uygun fiyatlı ama buhar işte çaydanlıkta bile su kaynatsan aynı buhar aynı su :)Böylece gözeneklerim açılmış ve temizlenmeye hazır hale geliyor.Siz bunu banyodan çıkar çıkmaz da yapabilirsiniz.Zaten banyoda ki buhar da aynı işlevi görüyor.
Gözenekler tamamen açıldıktan sonra onun cildi genişletmesine müsaade etmeden siyah nokta burun bandımızı yapıştırıp kuruyuncaya kadar bekleyip temizliyoruz.. Siyah noktaların güzelce temizlenmemiş olması da gözeneklerin genişlemesine sebep olur. Daha sonra gözenek sıkılaştırıcı etkisi olan bir tonik uyguluyorum.Ben Garnier markasına ait bu ürünü kullanıyorum oldukça da memnunum.İçerisinde alkol bulunuyor hassas ciltli olanlar dikkat!Ayrıca toniği uygularken makyajınızı siliyormuş gibi değilde tampon hareketlerle uygulamayı deneyin ki o tonik gözeneklerin içine nüfuz edip kapanmasına yardımcı olsun                                                            

Güneşte uzun saatler boyunca kalmamaya çalışıyorum ve koruyucu muhakkak sürüyorum. Güneşin cilde neler yaptığı ile ilgili bir yazı yazmıştım okumak isterseniz tık tık


Evde yapabileceğiniz basit bir kaç adımdan bahsedeceğim.

BUZ KÜRLERİ: buz kan damarlarının büzerek hücrelerin küçülmesini sağlıyor. Kan dolaşımını arttırıp cildi sıkılaştırıcı etkisi vardır. Peçete yada bir bez içerisine buzu sarıp 15-20 saniye cildinizde tutabilirsiniz.Tek seferde bir etkisi olmayacaktır ama birkaç kez düzenli uygularsanız etkisini görebilirsiniz.Ayrıca salatalık suyu yeşil çay gibi farklı ürünlerle de bunu deneyebilirsiniz.

                               

BAL-LİMON SUYU-ŞEKER MASKESİ : 3 ünü karıştırıp tüm cildinize sürüp 10 dk kadar bekletip soğuk su ile yıkayabilirsiniz.

Balın iyileştirici ve canlandırıcı özelliği vardır.Özellikle kuru ciltli olanlar nemlendirmesi açısında çok sevecektir.Sivilce tedavisinde de yardımcı olur.
Limon  içerdiği sitrik asit sayesinde sivilceleri kurutmaya,lekeleri geçirmeye yardımcı olur.Aslında o kadar çok faydası var ki cilde say say bitmez.Hatta en basit örneği esmer şeker ile karıştırıp peeling bile yapabilirsiniz.
Şeker ise kollajen üretimini arttırıp cildi uyarır kan dolaşımını hızlandırır.


                           


YOĞURT : İçerdiği laktik asit sayesinde cildi temizler ve gözenekleri azaltır.Tüm cilde sürüp 10 dk kadar bekletip aynı şekilde soğuk su ile duruluyoruz.

ELMA SİRKESİ: Doğal sıkılaştırıcı ve Ph düzenleyicidir.Yarı yarıya olacak şekilde sirke ve su karışımını cildinize sürüp 3-5 dk bekletip durulayabilirsiniz.

YUMURTA AKI MASKESİ : 1 tane yumurtanın akını cildinize sürün,üzerine peçete koyup kuruyana kadar bekleyin.Kuruduktan sonra peçeteleri çıkarıp cildinizi yıkayabilirsiniz.Verdiği gerginliği hissedeceksiniz.


Genel olarak bu maske tarifleri genişletilebilir.Aslında anlatmaya çalıştığım mucizenin doğada olduğu.Elimizin sürekli kimyasal ürünlere gitmemesi gerektiği.Gidip bi siyah maske alıp siyah noktalarınızdan kurtulabilirsiniz elbette ama içerisinde paraben olmasa diğer adını bilmediğimiz türevi oluyor.Ben kullanmıyor muyum bu ürünleri malesef kullanıyorum ama en aza indirmeye çalıştım.Kil maskemi aktardan alıp kendim yapıyorum.Her şey zaten internette yazıyor.Önemli olan biraz tık tık yapmak. :)


Umarım yazdıklarımı beğenmişsinizdir.Güzel geri dönüşler bekliyorum sizden.

MUTLU VE BAKIMLI GÜNLER :)

Yorumlar

  1. Titanium White Wheels - The Best Cars to drive - The Tip
    Titanium White titanium dab nail Wheels offers a unique titanium nose hoop ride and titanium industries provides a classic style titanium hair and a unique, classic engine titanium screws that retains all of the styling that makes

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

CITY COLOR SMOKE FAR PALETİ

Uzuunn bir aradan sonra herkese yeniden Merhaba :) Blog yazmaya kısa bir ara vermiştim.Sebebinden ise kısaca bahsedecek olursam emek vererek ortaya koyduğumuz bir şey var ve bunun yeteri kadar değer görmediğini düşünmemdi.Hala öyle düşünüyorum ama bu düşünceye körü körüne bağlanıp sevdiğim şeyden uzaklaşmak istemediğim için yeniden yazmayı deniyorum.Şu yazıyı girmek için bile haftalarca düşündüm belki.. Her neyse bir yerden tekrar başlamak gerek değil mi? Öyleyse hadi! :) Gratiste ilk defa gözüme çarpan Cıty Color markasına ait bir far paleti bugünkü konuğumuz.Daha önceden böyle bir marka vardı da ben mi görmedim bilmiyorum.Ama herhangi bir stand ayrılmamıştı.Kasa yanında duruyordu.2 çeşit renk seçeneği var.Diğeri Nude rengi.Geçen indirimlerden birinde denk gelip çok ucuz bir fiyata almıştım.Aslında bu kadar ucuz olunca fiyatı pigmentasyon açısından çok bir şey beklemiyordum.Peki nasıllar iyi mi kötü mü? Bu sorunun cevabını beni instagram dan takip edip bu yazımı okumuş olanlar

Golden Rose Velvet Matte Lipstick

Merhaba Makyajı mızın olmazsa olmaz dokunuşu ten rengimize ve mevsimine uygun güzel bir ruj değil mi? Her kadının içinde bir yerlerde ruj aşkı vardır.Özellikle biz makyaj severler bu konuda biraz fazla doyumsuzuz. Erkeklere sorsak bunların hepsi aynı renk der ama bizim için asla.Tonları farklı bir kere onların! :) Bugün bahsedeceğim marka Golden Rose markasının göz bebeği Velvet Matte serisinin rujları. Markayı eskiden beri beğeniyordum ama bence bu rujlarla patlama yarattılar.Sevmeyen görmedim ben. Seride 27 renk bulunuyor.Esmer,beyaz tenli,kumral,buğday tenli yani hepimizi düşünmüşler.Baya geniş bir renk skalası var.Mat bitişli olması zaten gönülleri fetheden noktası.Hani bazı mat bitişli rujlar olur sürmek için ne çileler çekeriz o tebeşir kıvamındaki ruj denilen şeyi sürmek için çok uğraşırız bir de üstüne dudakları kurutur. Heh ! Bu hiç.öyle değil.Değil kurutmak içerisindeki E vitamini sayesinde dudakları besliyor.Üstüne üstlük PARABEN bulundurmuyor.Keşke bu kadar güzel bir

Rituel De Beaute Diş Temizlemeye Yardımcı Mendil

Merhaba :) Önceki paylaşımım da Rituel de beaute den gelen ürünleri tek tek paylaşacağımı yazmıştım.Bugün de diş temizlemeye yardımcı mendile bakalım istedim.